sov lilla kvist



Nynnar lite på den hära "sov du lilla videkvist" osv för den är så rolig. Allting med kvistar tycker jag är komiskt. Tex när man drar liknelser till kvistar: handlederna är smala som björkkivstar, jag är skör som en aspkvist mm.

Typiskt min farmor att sjunga på sov du lilla videkvist. Hon sjunger även gärna på kycklingen gullefjun och den där fågelsången som jag aldrig kommer ihåg vad den heter! När jag försökte förklara för en vän vilken sång jag menade sa hon "JAHA!! JAjaa, men du menar den där det var en gång en liten fågel, som hette roger?" Eh?

Vore väl ganska udda om farmor gick och sjöng på den?


FAAN nu skulle jag googla texten till sov du lilla videkvist men den heter tydligen sov du lilla videung. VAD ÄR EN VIDEUNG? Och här har jag suttit och pratat om kvistar. O-n-ö-d-i-g-t.



Kommentarer
Postat av: beata

Det är inte kvist det är ung. videung :) haha

2011-03-20 @ 10:33:38
URL: http://beata

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0