godispapper på vägen...

Idag gick jag förbi gammskolan, där jag som litet oskyldigt barn tillbringade 6 år med att lära mig allt om mossor och lavar. Uppenbarligen har inte denna extrema skogsinriktning gått särskilt bra, för på vägen mot skolans busshållsplats låg godispapper och klubbpinnar slängda lite överallt.

Det var likadant när jag gick där. De coola, dvs Maria, hade köpt ett 100-pack med billiga laktristuggummin från Lidl. Lidl var just nyöppnat då och det var förstås jätteexotiskt att köpa 100 stycken laktristuggummin för 10 kronor, direktimporterade från Tyskland. Att dessutom TA MED DOM TILL SKOLAN var typ det coolaste man kunde göra.

När Maria hade lagt ett tuggummi i varje liten handflata som ivrigt sträcktes fram och tuggummipaketet tagit slut (det gjorde ingenting att det tog slut efter 3 dar för det var ju så BILLIGT på Lidl) släppte hon det tomma paketet på vägen - BARA SÅDÄR. Vi tittade storögt på henne och tänkte naturligtvis på alla stackars älgar/rådjur/kossor som kunde sätta plasten i halsen och DÖ.

Men ingen sa något.


(Obs! Vill tillägga att Marias avsikt säkert inte var att döda skogens djur. Jag "tappade" också godispapper en gång, typ plasten kring en patron, men Jenny plockade genast upp det. Om jag inte minns fel?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0