stammningskungen

Under the kings speech täcktes bioduken mestadels av kungens veckade, stramande hals och kväljningarna han fick när de stammande meningarna lämnade hans strupe. Ganska obehagligt.

På något sätt måste detta påverkat mig för jag stammade när jag gick ut? Ba o-oj v-v-vad.. kaa-all-t de-det ä... är! Eller berodde det på kylan kanske.


Alltså fatta vilken värdelös talpedagog jag skulle vara. Mitt tålamod är inte det bästa, blir jätteirriterad när pensionärer med sina darriga händer ska få ner 1-kronorna i myntmaskinen på ICA. Skulle aldrig funka att jag ba luuugn ta den tid du behöver, stressa inte! Är snarare MEEEEN ÅÅH!! VAD ÄR PROBLEMET? PRATA. NORMALT. PUCK. O.

Blir nästan irriterad bara jag föreställer mig hur en konversation mellan två stammare skulle se ut.


Nasse stammar - men det har ju gått bra för honom ändå



Kommentarer
Postat av: Malin

Du skulle tyvärr inte säga sådär om du visste hur det var att stamma.

Man kan inte ta det lungt när man stammar, man stressar upp dig, det borde jag veta eftersom jag själv stammar.

Vi som stammar har inte valt att stamma, det är en talstörning många får och dom kan inte kontrollera den.

Så stammare är inte puckon, vi är helt normala människor som vill bli behandlade precis som alla andra.

2011-09-27 @ 19:33:26
URL: http://maliintk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0