citronsorbet

När vi var i fjällen i veckan hade vi något som heter kockduell. Det gick ut på att alla stugorna fick varsin påse med likadana ingredienser också skulle man laga en så god måltid som möjligt av dom sakerna.


GISSA VILKEN STUGA SOM VANN!??! JAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

.. VI MENAR JAG SÅKLART! STUGA 13, GRUPP 6 - BÄSTA TEAMET EVER!

Vi lagade crepés med färsk svampstuvning till förätt
Pasta carbonara med underbar fluffig tomatsås med chrorizo och bacon
Nybakat bröd och sallad
Färskpressad apelsinjuice
Egengjord sorbet av nyplockade hallon och blåbär

Jag skojar inte, det var en himmelsk middag! Särskilt sorbeten var det godaste på hela resan. Så, jag bestämde mig förut för att göra egen sorbet! FIFFIG IDÉ VA!?



Lisa gör citronsorbet del 1
Pressa så mycket saft ur en citron i en glassbytta
Häll i vatten och rör om
Ställ in i frysen

Lisa gör citronsorbet del 2

Knäck ett ägg men spara äggulan
Vispa med massa socker
Lite vatten
Häll i blandningen i glassbyttan
Ställ in i frysen igen


Låt stå i typ 4 timmar och sen ÄT ÄT ÄT ÄT! NJUT. TÄNK PÅ MIG!

Kommentarer
Postat av: ebba

Vi ägde skiten ju!!! Grattis än en gång till oss :D

2009-09-08 @ 07:36:22
URL: http://ebbutt.devote.se
Postat av: beata

den där sorbeten ska jag nog ta och göra någon gång :D

2009-09-08 @ 16:49:21
URL: http://bealea.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0