erkänner en lögn

 

Ganska komiskt att min tyskabok heter Lieber Deutsch. Fast det kanske är skrivet med ironi. "Lieber" Deutsch typ. För det betyder väl älskade tyska eller nåt..? Blir pinsamt annars. Sitter och gnager på den (boken alltså) lite nu, funderar på att äta upp hela skiten och liksom slippa jobba under resten av året.

 

En gång i typ trean lånade jag en bok från bokbussen - den handlade om hundskötsel. Jag råkade tyvärr tappa bort den där boken och bokbuss-bibliotikarien ba kollade strängt på mig bakom sina spetsiga glasögon och frågade varför jag inte lämnat tillbaka den (boken alltså..). Blev såklart jättenervös och vågade inte säga att den förmodligen låg kvarglömd på stranden eller vart man nu läser böcker om hundskötsel. Jag sa att hunden hade ätit upp den (boken alltså xD).

 

Hon tyckte det var väldigt komiskt att en hundskötselsbok blivit uppäten av en hund, så jag slapp böta.

 

JAG SLAPP BÖTA!!!!!!! Älskar mina briljanta små lögner ibland.

 

PS! Hoppas hon inte googlar sig själv. (Bokbuss-bibliotikarien alltså) Hehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0